Wednesday, February 23, 2011

Merenung masa depan~

Merenung kamera bukan masa depan! haha.


Assalamualaikum...
Tiap hari aku asyik fikirkan masa depan aku macam mana...cerah ke gelap? tamao gelap..nak cerah macam cahaya matahari..hehe..InsyaAllah.Dengan izin Allah aku boleh berjaya. bak kata Adnan sempit ; "Dimana ada kemahuan di situ ada highway!" ye tak? hehe..Tadi kat sekolah time nak pergi rehat, macam biasa la aku and the gang Raudah,Oyan,Ina.. Ina tegur aku, dia kata" kenapa eya senyap harini? bukan eya yang selalu bercakap?" haha. aku kat sekolah boleh tahan la mulut becok sikit. sikit ke? hee. Pastu aku cakap "Memikirkan masa depan". Pastu dorang boleh gelak? aku series okay. Dah tak nak main-main lagi macam dulu time PMR. Seminggu sebelum nak exam tu boleh tipu mak cakap nak pergi rumah suzy, nak 'study' padahal pergi dating, sambut birthday bekas tupperware aku...hahaha. Pastu yang tak boleh blah tu time nak pergi rumah dia, siap bawak kek lagi boleh excident kat depan pasar. Tapi nasib baik la bukan aku yang bawak, Suzy yang bawak. Tapi motor aku habis! tak habis pun..juat kopak2 sikit.hee. Excident sebab Suzy tengok tempat lain. Dia boleh tengok mamat tepi jalan tuh! hampeh! Tak pasal-pasal jek excident! hahaha. Peristiwa yang agak pahit dan yang agak manis. Nak tahu sebab apa manis? Sebab time excident tu dia datang menyelamatkan keadaan. errr. yeke? haha. takde la gurau je. :P

Okay sambung balik cerita aku tadi. haa. Oyan pulak cakap "kalau kau memikirkan masa depan baik kau putus dengan A". whatthefish la? takde kene mengena kott dengan pelajaran? haa? kan3?haha. Saje cakap camtu nak pertahankan je.ngee. Tapi memang betul boleh lalai kalau ada pakwe ni..hak3. Gila ah. aku dah syg dia leee. tamao tamao tamaooo. Tapi aku cuba tak nak fikirkan sangat ok. Masa depan oh masa depan, macam mana la kau nanti ek? kau cerah seperti matahari menyinari ke atau kau gelap gelita macam seluar hitam aku? huhu. Tak habis aku fikirkan benda ni lah..Atoi. Lagi-lagi masa depan aku kat akhirat nanti? apa nasib aku kat sana nanti ek? Ya Allah...takut..wuu T_T. Tapi kalau nak semuanya cerah kena ada perubahan. betul tak Puan-puan dan Tuan-tuan? Dengan ini mulai esok aku akan berubah. harus! haha. ape la aku merapu ni ek malam-malam buta cmni. oh ye. FB aku nak deactivate lah.Susah nak belajo ni kalau ada fb. Maybe kalau aku da bosan aku active kan balik.hahaha. Macam k*ling jea. Deactivate Fb demi SPM tau.haha. cam yeye je kan. Whatever lah. gue mau tito luu.papai.

Terima kasih sudi membaca ^^

3 comments: