Wednesday, March 20, 2013

Taknak kecewa?

Taknak kecewa? senang je...letakkan hati kita pada Allah...insyaAllah tak akan kecewa..
Kadang2 kita sebagai manusia lalai dengan duniawi...terlalu mengejarkan cinta pada dunia, harta dan cinta manusia..sedangkan cinta pada Tuhan kita biarkan..
Kita buat tak endah.Padahal Dia sentiasa dengan kita susah ataupun senang...
Dia sentiasa dengar kita ketika kita bersedih, kecewa..tapi bila kita senang, gembira kita lupa akan Dia.. Hmm..rasa hina sungguh diri ini..Banyak aku belajar dari kesilapan yang lalu, dugaan yang Dia beri banyak memberi manfaat kepada aku..aku redha dengan ketentuanNya..
And now aku dah taknak berharap kepada sesiapa lagi kecuali Allah swt..aku akan cuba sedaya upaya untuk memperbaiki diri ku yang rosak, lalai dan jauh dariNya..huhu~

Sesiapa yang berzikir Subhanallah sebanyak 33 kali, Alhamdulillah sebanyak 33 kali dan Allahuakbar sebanyak 34 kali selepas selesai solat fardhu nescaya dia tidak akan pernah kecewa..trust me. tapi kena lah istiqomah kan. dulu pernah jugak aku amalkan dan memang tak pernah kecewa tapi sejak dah masuk uni ni , mula la lalai, iman pun turun, pastu dah tak amalkan dan amekkaww kecewa. hahaha. But now i have to mempertingkatkan iman balik, find myself again..it's not hard as long as you keep on trying your best..insyaAllah. :) saja je nak share tips tak kecewa ni. ok bai. Assalam.


No comments:

Post a Comment