Tuesday, September 13, 2011

Today's Lunch : My recipe.

Assalamualaikum , Holla , Bonjour....
Mulai hari ni aku cuti seminggu wokk..sebab takde exam. khamis minggu depan baru sambung balik. Kalau dah cuti tu kan tak payah cakap la bangun tidur pukul berapa..pukul 10 baru aku bangun. teruk betul ==' So tinggal lah aku keseorangan di rumah. Mak pulak balik lambat sebab die nak pergi beraya rombongan cik kiah. haha. Perut dah berbunyi krak kruk krak kruk..eh perut bunyi macam tu ae kalau lapar? ahaha! So harini aku "masak" nak kata masak tu macam tak je..
sebab takde guna minyak dan api.. Makanan ni sesuai kot orang yang tengah nak diet..kenyang pun kenyang, pastu berkhasiat la jugak sebab takde minyak. sesuai untuk balance diet :)

Ingredient :
- 2 biji ubi kentang potatoes
- Tuna
- Mayonaise
- Sos tomato

Firstly, rebus 2 biji ubi kentang tadi. tak kisah nak masuk microwave ke atau nak rebus kat dapur. then tunggu sampai kentang tu jadi lembut2 gitu..haha. cucuk kentang tu kalau nak tahu dah masak ke belum. Amek masa dalam 15-20 minit je kalau guna microwave la. Seterusnya bukak tin tuna tu tapi pastikan beli tuna yang air biasa je..yang lain tak best..yuckk..tuna kat malaysia ni pelik sikit. Dulu dekat Uk selalu buat macaroni tuna campur dengan mayonaise...yumm. sedapp. Tapi kat rumah takde macaroni tu yang aku buat resepi sendiri. kahkahkah. Dah bukak tin tuna tu hancur-hancurkan tuna tu. Kentang yang dah rebus tadi letak ke dalam pinggan lepas tu letak la tuna tadi tu dekat atas kentang tu ke, tepi kentang ke asalkan dekat dengan kentang. haha. Lepas tu letak lah mayonaise dengan sos tomato tadi..tadaaa. siap.
senang je kot. korang-korang yang malas nak masak macam aku ni cuba lah buat resipi ni. hahaha. Sedap oke. tapi make sure jangan letak banyak sangat tuna. kalau tak memang tak berapa nak sedap la. Maybe our taste in food are not the same...

hahaha...nampak je kot macam tak sedap XD

tuna je tak habis sebab letak banyak sgt..


No comments:

Post a Comment