Monday, September 19, 2011

What's Your Excuse For Not Being Successful In Life?

Assalamualaikum....
hai rakan-rakan sekalian..hari ini saya ingin memberi motivasi sedikit kepada diri SAYA sendiri dan korang semua. hee. sekarang aku tak tahu nak buat ape, nak study tapi teramattt lah malas. haha. mentang-mentang paper perdagangan hari jumaat kan. kang dah dekat mula gelabah macam apa..aku memang suke buat kerja last minute la..nak cakap suka memang tak la tapi syaitan ni ha asyik dok bisik kat telinga aku suruh buat kerja lambat. Pi jahannam la ko setan! haha. Membuang masa tu kan amalan yang paling buruk. syaitan pun suka. so mulai sekarang aku dah tak nak buang masa hadap fb lagi. haha. tapi kalau dah tak buat apa tak salah kan nak on9? ehee..

Kadang-kadang kan aku selalu fikir aku boleh ke capai 8A SPM ni? boleh ke aku lulus semua? sebab memang sebelum ni aku tak pernah dapat keputusan yang cemerlang. Aku pandai tapi malas.. semua orang kat dunia ni takde pun yang bodoh, semuanya Pandai sebab tu la Allah bagi kita akai untuk pikir. Takde sebab pun untuk aku tak berjaya dan juga korang semua..kita semua boleh berjaya, cuma ikut kehendak jela...kalau orang tu betul2 nak mesti dia akan usaha..dah usaha bertawakal kepada Allah.. Bila kita gagal jangan anggap kita akan gagal untuk selama-lamanya.. gagal tu lah yang membuatkan kita lagi semangat, tapi kebanyakkan orang dah gagal tu putus asa je terus..aku pun pernah macam tu jugak..hee. Our brain control everything. apa yang kita nak buat semua otak yang kawal. Kalau kita set kat brain kita sendiri yang kita tak boleh berjaya, then kita memang tak akan berjaya. Kalau kita set in our brain that we can success in everything that we do insyaAllah we can success. Ni kawan mak aku yang bagi motivasi. Dia tak berkerja pun tapi dia dah jadi Dr. Mesti korang fikir macam sia-sia je dia belajar pandai-pandai kan? Kalau mencari ilmu kerana Allah kita tak akan rasa pun sia-sia. Niat perlu lah perbetulkan. Dalam hidup ni ape pun yang kita buat niat mestilah kerana Allah, untuk mendapat keredhaanNya. Aku dengar cikgu tuition aku bagi ceramah sikit kat aku, dia cakap aku dah ada segala-galanya tapi kenapa aku tak boleh berjaya? walaupun kita takde segala-galanya kenapa kita tak boleh berjaya? orang yang takde tangan dengan kaki pun boleh berjaya, kenapa kita tidak?? why?? jom tengok video ni..


i nearly cry though..




So set your brain from now on, that you can success in what you are doing... And jangan lah sesekali tinggal solat. Solat tu penting kalau korang nak berjaya dunia akhirat..InsyaAllah..
Aku doakan korang semua Berjaya dunia & akhirat..Amin..
So what’s your excuse for not being successful?

No comments:

Post a Comment