Friday, December 17, 2010

Holidayss. part 1

kat kedah.^^

Assalamualaikum..
ok...seriously...tak tau nak tulis ape..kepala hotak tengah blank...haha...gila pak bosan.
haritu, pada 15december aku and satu family pergi cuti-cuti malaysia kat banyak tempat....first tempat hala tuju kitaorg adalah perlis..kuala perlis...negeri paling hujung tu...so lalu banyak negeri nak p ke perlis..padahal takde rancang apa-apa pun nak pergi sana...yang tau nak g sana nak tau ada apa kat sana...so hotel pun takde book...tapi best jugak pergi bercuti tak rancang..hehe...kitaorang bertolak dalam pukul 8 or 9 tak silap...mak cakap nak bertolak pukul 7.30..aku ni pun bangun le awal dalam pukul 5.30...yela nak tunggu aku bersiap punya le lama...huhu...maklum la..anak dara..:P...dah siap suma...kitaorg pun gerak ikut highway ke kuala lumpur..dalam 2-3 jam tu tido la ape lagi dalam kete tu...pastu dalam pukul 11-12 bangun.. time tu sarap roti je kat rumah...dah la perut lapo gila babeng tahap cipan...huhu...sambil tunggu nak pergi berhenti kat perhentian perak tak silap...nyanyi2 dalam kete, snap-snap pic...best gi jalan dengan family gue..hehe....


Yang hujung sekali tu buat-buat tido je tu....sorang lagi tu terencat sikit...suka sangat buat muka time nak snap pic...haha...dalam pukul 1 lebih baru la dapat makan...makan da macam orang kebulur tahu...ahaha...takdela...takkan la nak buat perangai depan-depan khalayak ramai...jatuh air muka...huhu...kena la beradab sikit makan...lepas makan pergi solat pulak...lepas tu gerak..lagi 5 jam baru sampai perlis..maknanya kita orang sampai kat perlis tu dalam pukul lima lebih la...kesian driver....penat...huhu..pastu pergi dekat tempat feri ke langkawi tu kejap snap-snap pic...pastu pusing-pusing dekat bandar kangar dia tu cari hotel...mula abah aku cakap kalau yang macam hotel lok pin kat tangkak tu pun takpe asal kan ada tempat tidur and banyak hotel dah penuh...oh tidak!!...takmoo...eee..huhu...memilih aku ni...nasib baik la kita orang tidur kat hotel yang ok la jugak...bagi aku 3 star kot...hotel ape ek? lupa pulak...ala ada garden kat blakang nama hotel tu...huhu..nanti tanya mak balik la...memory lost...haha..mesti korang bosan kan dengar aku membebel& dengar cita aku yang membosan kan ni...aku pun da bosan menaip..takpe2...aku gitau je la tempat yang aku pergi tu...malam tu pulak pergi kg padang besar...ingat ade org jual-jual barang2 mcm souviner..ntah mcmane spell ayat tu...lantak la
sekali ada polis jaga kat situ supaya takut ade org thailand seludup beras ke kan..pistol pun senang nak dapat kat sana.korang yang nak merompak ke nak bunuh diri ke pergi la thailand ..tapi time pergi kg padang besar tu banyak gila kereta no. flat thailand...orang thailand pun ramai...mak aku cakap kat thailand senang nak dapat pelacur...haha...kalau korang-korang yang tengah gatal tu kan pergi la thailand cari pelacur...nak pelacur apa...pondan ada,orang tua ada, kanak-kanak pun ada...teruk gila...haha...gurau-gurau je ok....dorang jadi pelacur sebab dorang susah...susah nak cari keje...rakyat dorang suma miskin-miskin...tapi kenapa sampai jadi pelacur ek? hish...ntah le...dunia-dunia...nauzubillah..ok sambung balik...dekat kg padang besar tu takde pape pun...pastu patah balik carik kedai tomyam dekat-dekat dengan hotel kita orang....tomyam seafood dekat perlis memang sodaapp...yela...ori thailand tu yang masak...hehe...balik tu pulak aku dilanda sakit perut akibat makan lambat...aku ni ada gastrik kot...kalau makan lambat je mula la sakit macam gila!...huu~ :P

sunset. view from our hotel.nice aint it?

Keesokkan paginya pulak...siap-siap pergi breakfast kat bawah..pastu tunggu budak 2 ekor lelaki ni pulak mandi...mandi macam anak dara mandi...berjam-jam...huhu...pastu dah packing-packing...nak gerak pergi kedah pulak..pergi zon duty free dulu...dekat-dekat nak pergi ke thailand tu...aku pun tak tau nama tempat tu...macam supermarket..ingat ada ape la...gupenya macam the store je..:/..lepas tu pergi alor setaq...hoho...best gila...cantek sungguh kedah...kalau boleh nak duduk situ...boleh belajar loghat kedah dari jiji.huhu...ingat nak jumpa jiji..tapi dia off fon...taktau la pulak dia tukar nombor ke apa...ke marah kat aku sebab tak balas mesej dia haritu...huhu..kejam betul aku ni...takdela...takde mood nak balas and takde kredit...tak sangka pulak dia marah sangat sampai tukar nombor...maaf ye jiji ku syg...:P
rindu pulak kat dia, rase bersalah pun ada...aduh... :(..
okay...lepas round-round kat bandar alor setar, kita orang pergi makan kfc....kat kedah banyak laki hensem woo. contoh : jiji.. haha...tapi betul la...ramai la jugak yang hensem-hensem...cuci-cuci mata kat kedah best..hehe..dah la dekat kfc tu ada mamat sorang ni, dah la hensem...pastu asyik tengok aku jek..haha (prasan je:P)..aku ape lagi...cover-cover la time nak makan tu...hahaha...tak bleh bla...lepas makan kitaorg pergi masjid Al-Bukhary...kaya Bukhary tu...siap ada masjid sendiri, beras dengan gula dia kongker...shopping mall pun ade dia punya....dekat-dekat dengan masjid dia tu...tapi dia hidup macam orang biasa je, pakai kereta malaysia...takde la berlagak walaupun dia jutawan...tak macam dato-dato kat malaysia ni...baru pangkat Dato' dah berlagak nak mampos...bleh pergi jalan lee..ingat orang respect ke...jangan terasa sudah...

kat masjid Al-Bukhary

Lepas pergi masjid...nak pergi pulau pinang pulak...nak cari hotel kat sana...dekat bukit ferringhi..memang best tempat tu...ramai pelancong kat situ..cari-cari hotel kat situ...sekali ada hydro hotel ni senang nak pergi pantai...menarik pulak hotel tu...so try la tanya ada bilik kosong tak...sekali ada satu je bilik tinggal...2 katil...mak aku pun terus amik bilik tu...haha..ala kita org bukannya ramai pun..6 orang je.haha..gila ah...malam tu kena tidur atas lantai..bukan lah atas lantai...atas karpet + atas toto...tapi badan tetap sakit!huhu...takpe la...redha je la...asalkan ade tempat tidur...bersyukur...huhu~
Malam tu pulak pergi makan kat mana entah...dekat bawah bukit ferringhi...satu keluarga makan char kue teow special pulau pinang punya...memang sedap...pulau pinang punya kue teow memang sedap..hehe..tapi aku makan tak habis...haha...sebab dah full loaded...perut pun da buncit..huhu.. :P
lepas tu lepak-lepak kejap kat tepi kolam,lepas tu tidur, lepas tu bangun pagi,sarap dulu, pastu pergi pantai, main cicah2 kaki kat pantai jek...budak-budak ni mandi la...lepas tu mandi kat kolam pulak....lepas tu naik bilik...mandi-mandi, siap-siap...pastu gerak nak balik pulak...nak pergi ipoh pulak , pergi rumah mak sedara...makchik atin..mak aku punya akak la...lepas tu terus balik...sampai rumah pukul 12malam...hari jumaat...ok tu je la...haha..malas nak taip panjang-panjang lagi...macam la korang baca kan...huhu...penat je aku bebel sorang-sorang...
nak tengok lagi gambar aku bercuti tenggok lah kat facebook. dekat flickr belum upload lagi. malas...huu~
ni link kat facebook..
http://www.facebook.com/album.php?aid=104180&id=1208676989

ok lah..bye..nak mandi...huhu...dah nak pukul 1 pagi..saya suka mandi malam la. haha.peace~

No comments:

Post a Comment